Vanliga frågor och svar

Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna och svaren. Om du inte hittar det du söker är du välkommen att kontakta oss under Kontakt.

Mitt gåvokort från YourGifts

Hur länge gäller mitt gåvokort från YourGifts?

Giltighetstiden hittar du på ditt gåvokort från YourGifts.


Vad gör jag om mitt gåvokort från YourGifts har slutat gälla?

Gåvokortet kan inte lösas in när giltighetstiden har gått ut. Var därför mycket uppmärksam på detta datum. Därefter kan det inte förnyas.


Kan mitt presentkort på YourGifts lösas in mot kontanter?

Tyvärr är det inte möjligt att byta presentkortet mot kontanter på grund av skattereglerna för arbetsgivarbetalda presentkort som inte är skattepliktiga för den anställde.


Kan man köpa till extra produkter/gåvor?

Det går tyvärr inte att köpa till extra gåvor.


Beställning

Hur löser jag in mitt gåvokort från YourGifts?

Gå till www.yourgifts.se, skriv in din kod och välj en gåva. Gåvokortet kan endast lösas in online


Min kod fungerar inte?

Kontrollera att du har skrivit in rätt kod.Var uppmärksam på stora och små bokstäver. 

Om koden fortfarande inte fungerar kan du kontakta vår kundtjänst på telefon +46 8 446 33 44 eller via e-post till kundcenter@yourgifts.se, så kan de hjälpa dig. De har öppet måndag–fredag 9–15 (Lunchstängt 12-13). Vänligen ha ditt ordernummer redo att lämna.


Jag har gjort en beställning, men har ångra mitt val. Kan jag ändra det?

Det går tyvärr inte att ångra sitt val av gåva när beställningen är gjord


Sortiment

Jag skulle vilja ha fler gåvor att välja mellan, kan jag göra det?

Vårt sortiment är mycket brett och vi försöker alltid ha ett varierat utbud. Urvalet kan ändras 2-3 gånger under presentkortets giltighetstid, så om du inte hittar något som passar din smak kan du kolla på webbplatsen senare under giltighetstiden.


Leverans

När kommer min gåva?

Gåvan skickas inom 5 arbetsdagar efter beställning.


Var levereras min gåva?

Gåvan levereras till det utlämningsställe som du har valt/väljer på www.yourgifts.se i beställningsformuläret.


Kan jag få min gåva levererad utanför Sverige?

Det går tyvärr inte att få leverans utanför Sverige.


Kan jag bestämma när min gåva ska levereras?

Nej, tyvärr. Gåvan skickas inom 5 arbetsdagar från beställningsdatum.


Min gåva har inte kommit än

Använd spårningsnumret som du fick via e-post efter din beställning.


Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om mottagaren inte hämtat paketet inom aviserad tid returneras det till avsändaren och varan skickas inte åter. Som beställare är du alltid ansvarig för att dina kontaktuppgifter är korrekta. Det går inte att ändra kontaktuppgifterna när beställningen är gjord.


Retur/reklamation

Kan jag byta min gåva?

Det går tyvärr inte att byta gåvan när beställningen är gjord.


Kan jag ångra mitt val?

Det går tyvärr inte att ångra sitt val av gåva när beställningen är gjord.


Min gåva var skadad vid leverans, defekt eller inte alls det jag valt, vad gör jag?

Kontakta vår kundtjänst på telefon +46 8 446 33 44 via e-post till kundcenter@yourgifts.se, så kan de hjälpa dig. De har öppet Måndag - Fredag 9-15 (Lunchstängt 12-13). Vänligen ha ditt ordernummer klart.




KOM IHÅG att alltid kontakta vår kundtjänst före en eventuell retur och avvakta detaljerade anvisningar.

YourGifts - Sveriges bekväma gåvoshop

YourGifts erbjuder fritt val bland en rad gåvor från kända varumärken som t.ex. Zone Denmark, Södahl, Gense, Rosti, Morsø, Alfi, BITZ, Blomsterbergs, Pillivuyt, Lyngby Glas, HOLM, Luigi Bormioli, Villa Collection Denmark m.fl.